Genoeg te leren, maar ook veel raakvlakken met mijn vorige werk.

Winkel

Steffany

Daarom werk ik bij Albert Heijn

Ze is net gestart, maar als Steffany eerder had geweten dat ze zó op haar plek zou zitten, was ze al veel eerder naar Albert Heijn gekomen. Maar nu brengt ze mooi haar jarenlange ervaring in de horeca mee in haar kersverse baan als Manager Operatie.  

Steffany had altijd bijbanen in de horeca. Ze werkte er na haar opleiding fulltime, werd al snel teammanager en later locatiemanager. “Toen ik zwanger werd wilde ik een baan die beter past bij mijn nieuwe situatie. Ik heb me uitgebreid georiënteerd, om de beste keuze te maken voor mij en mijn dochtertje. We zijn met zijn tweeën, dus de balans tussen werk en privé moet in orde zijn en de werktijden graag wat voorspelbaarder dan in de horeca. Ik wilde ook kansen hebben om me verder te ontwikkelen. De vacature voor Manager bij Albert Heijn had het allemaal in zich.”  

Nieuw jaar, nieuwe baan 

“Wat ook hielp is dat er elke week een Albert Heijn-crew kwam in het café kwam waar ik werkte. Van hen hoorde ik altijd positieve verhalen. Dus ik nam de stap, rolde door het sollicitatieproces en kon op 2 januari starten. Heel fijn: een nieuw jaar, een nieuwe baan; ik had veel zin om te beginnen.”  

Wát zeg je? 

“Je start met een opleiding van 12 weken, on the job. En je start helemaal bij de basis, met vakkenvullen. Vanuit daar ga je steeds verder, je draait mee voor en achter de schermen, je duikt in de systemen en processen en je leert de Albert Heijn-aanpak en -filosofie. De laatste vier weken doe je alles zelfstandig, met je manager als vangnet. Alles gaat behoorlijk snel, vooral als je van extern komt. De eerste weken vroeg ik me echt af welke taal mijn collega’s onderling spraken, haha. Al die termen en afkortingen… Gelukkig mag ik 100 keer hetzelfde vragen, ik krijg altijd geduldig uitleg.” 

Dynamiek 

“Mijn ervaring als manager in de horeca kan ik prima gebruiken in mijn huidige werk. Het werken met divers samengestelde teams, de dynamiek die dat met zich meebrengt, het samen gaan voor een doel, dat herken ik allemaal enorm. Ook qua bedrijfsmatige en cijfertechnische aspecten zijn er veel raakvlakken. Het grote verschil is dat de horeca onvoorspelbaarder is. Albert Heijn is gestroomlijnd, een grote organisatie met strakke processen. Je weet ongeveer wat je kunt verwachten, ook al is ook hier geen dag hetzelfde.” 

Het beste uit mezelf halen 

“Als ik eerder had geweten hoezeer dit werk me zou liggen, had ik al láng bij Albert Heijn gewerkt. Ik wilde een betere balans tussen werk en privé en vastere werktijden en die heb ik hier. Ik werk 32 uur, regelmatig op zaterdag en eens in de 4 weken op zondag. Ik geniet ervan om het zo prettig en makkelijk mogelijk te maken voor de klant die ‘gewoon boodschappen aan het doen is’. En ik weet zeker dat ik hier het beste uit mezelf kan halen. Eerst in deze nieuwe functie en wie weet waar later de kansen nog liggen.”  

Heb je nog niet de baan gevonden die je zoekt?

Bekijk ons overzicht van alle vacatures en gebruik de zoek- en filtermogelijkheden om snel jouw vacature te vinden.