Continu een nieuwe uitdaging.
Toen ik 15 jaar oud was, ben ik begonnen bij Albert Heijn. Een aantal vrienden van mij waren al werkzaam voor Albert Heijn en daarnaast was het bij mij om de hoek. Dus lekker dichtbij: ideaal! Aan het begin vulde ik voornamelijk verse producten. Ik vond dit ontzettend leuk. Het is bij het vullen van verse producten namelijk belangrijk dat dit FIFO (First In First Out) wordt gevuld. Dit betekent dat de oudste producten vooraan worden gezet en de nieuwe artikelen achteraan. Hierbij is het dus erg belangrijk om continu naar de datum te kijken. Ik was altijd erg scherp en ik controleerde écht ieder product. Toen ik aangaf bij mijn Manager dat ik een nieuwe uitdaging wilde, vroegen ze mij direct voor Kwaliteitsmedewerker.
‘De Kwaliteitsmedewerker moet écht alle details zien’
Als Kwaliteitsmedewerker ben je verantwoordelijk voor een schone en opgeruimde winkel. Het is hierbij belangrijk om erg scherp te zijn op producten die over de datum zijn. Ook is het belangrijk dat de winkel écht schoon is en schoon blijft. Tijdens mijn tussenjaar kon ik erg veel werken. Hierdoor heb ik een jaar lang veel kunnen werken als Kwaliteitsmedewerker. In mijn winkel biedt de Kwaliteitsmedewerkers ook ondersteuning bij de kassa wanneer het daar erg druk is.
‘Bij de afdeling Service kun je goed contact maken met de klant’
Tijdens het bijdraaien voelde ik mij nóg meer op mijn gemak. Hier kon ik contact maken met klanten, een leuk praatje houden en voornamelijk mensen helpen. Een goede service verlenen: dit gaf mij nog meer energie. Ik heb dit toen gelijk besproken met mijn Shiftleider. Toen er een vacature vrij kwam op deze afdeling heb ik gesolliciteerd en kon ik overgeplaatst worden. Vanaf dat moment kon ik volledig worden ingepland op deze afdeling.
Keuzes maken: past het BBL-traject bij jou?
Ik twijfelde eerst nog over het BBL-traject bij Albert Heijn. Ik dacht eerst dat ik mijzelf wilde verdiepen in de ontwikkeling van kinderen. Maar toen ik eenmaal met kinderen werkte, miste ik de hectische en gezellige sfeer van Albert Heijn. Ik ben toen met mijn ouders naar verschillende open dagen gegaan. Dit hielp mij heel goed. Ik kreeg hierdoor een beter beeld van de opleiding Verkoper en wist daardoor ook wat ik zou kunnen verwachten. Wanneer je jezelf alleen op de verhalen op internet focust, kan het zijn dat je achteraf teleurgesteld bent. Dus mijn tip is echt: bezoek een open dag of informatieavond want dan weet je al snel of deze opleiding écht bij je past. Na het bezoeken van een open dag ben ik geswitcht van opleiding en het BBL-traject bij Albert Heijn gestart.
BBL-traject
Omdat mijn interesses en kwaliteiten het beste naar voren komen bij de afdeling Service, mocht ik hier ook direct starten. Ik voel mij hier ontzettend op mijn gemak en leer iedere dag nog nieuwe dingen. Ik vind het gaaf dat ik bij Albert Heijn heb mogen ontdekken waar ik het meeste energie van krijg. Inmiddels heb ik promotie gemaakt van caissière A naar caissière B. Hierdoor krijg ik nog meer nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden. Zo was ik laatst verantwoordelijk voor de indeling van de bloemen. De tulpen waren in de bonus en dan willen we dit op een goede plek in de winkel promoten. Ik mocht toen samen met collega’s kijken hoe we de tulpen het beste konden neerzetten om vervolgens zo veel mogelijk tulpen te verkopen.
‘Mijn begeleiders en collega’s denken altijd mee’
Mijn opdrachten van school sluiten aan op mijn nieuwe rol. Wanneer ik vragen heb kan ik altijd terecht bij mijn Manager of begeleider vanuit school. Ze denken écht met mij mee, dat waardeer ik heel erg.