Manager Operatie

Onze operatie gaat vol voor klantimpact

Als grootste food retailer van Nederland vullen we bij Albert Heijn elke dag zo’n 5 miljoen bordjes. Dat doen we met ruim 100.000 collega’s, zowel voor als achter de schermen. Van distributiecentra tot homeshopcenters en onze winkels. In onze winkels speelt het managementteam een belangrijke rol. Dit wordt meestal gevormd door de Manager Operatie, de Manager Vers, Manager Service en de supermarktmanager. Samen weten zij precies van elkaar wat er speelt en stemmen alle acties af. Zo vormen zij een sterk team om het verschil te kunnen maken voor onze klanten én het winkelteam.

Operatie: het proces

Laten we samen de diepvries, eh, diepte induiken en kijken wat de rol van een Manager Operatie bij Albert Heijn nou precies inhoudt. In onze winkels spreken we van drie processen: Vers, Service en – de oplettende lezer wist het al – Operatie. Het proces Operatie is gericht op de efficiënte afhandeling van het logistieke proces in de winkel. Denk hierbij aan het binnenhalen van vracht, de opslag in het magazijn en het vullen van onze schappen. Maar er komt natuurlijk meer bij kijken!

Want hoe kan het hele proces, van magazijn tot aan het schap, nóg beter? Hoe gebruik je data en klantinzichten voor optimale resultaten? Waar zitten de verbeterpunten als het gaat om derving, voorraadverschillen, de loonkosten en de beschikbaarheid van het personeel? En hoe houd je je team gemotiveerd  – in deze rol stuur je namelijk de meeste collega’s aan. Aan de Manager Operatie de taak om het verschil te kunnen maken voor onze klanten.

Het Operatieteam

De Manager Operatie geeft leiding aan vulploegmedewerkers, shiftleiders en kwaliteitsmedewerkers. Zo doet de Manager Operatie de teamplanning, de beoordelingen van de huidige teamleden en ook de selectieprocedure van nieuwe collega’s die perfect in het team passen. Zo ontstaat er een waar sterrenensemble! De mooiste uitkomst: naast collega’s worden medewerkers ook nog eens vrienden en hebben plezier in hun werk en vinden het daarom geen probleem om af en toe een stap extra te zetten.

Op de vloer

Een kapotte bak kwark op de grond? Of rondslingerende dozen? Geen sprake van. Onze winkelvloer is het liefst brandschoon. Dat regelt de Manager Operatie wel, van magazijn tot aan het schap. De planning, onze richtlijnen en procedures vormen hierbij de basis van alle werkzaamheden. Zo zijn de schappen 24/7 goed gevuld en heeft de klant altijd voldoende keus. Dit wordt in samenwerking met de Shiftleiders en de vulploeg tot in de puntjes verzorgd.

Wat levert de operatie op?

  • Voorop staat een uitdagende baan binnen een groeiende, dynamische organisatie
  • Een goed salaris
  • Training- en opleidingsmodelijkheden
  • Ook nog eens veel vrije dagen. Waarvan 25,5 vakantiedagen én 19,5 adv dagen (op basis van fulltime werkverband), waarbij je de laatste ook kan laten uitbetalen
  • Veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen binnen Albert Heijn of één van de andere labels van Ahold Delhaize
  • Dan zijn er nog aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Gouden Bonuskaart voor korting op je boodschappen
  • En als het goed is krijg je er ook een stel héle goede vrienden bij

Wat zit er al in het mandje?

  • In ieder geval een afgeronde opleiding op MBO 4-niveau
  • Kennis van retail- en winkelprocessen of andere klantgerichte werkervaring
  • Leiderschapskwaliteiten, analytisch vermogen en flexibiliteit. Daarnaast een dosis commercieel inzicht en een klantgerichte houding
  • Bovenal straalt de Manager Operatie plezier uit. Dat wordt zichtbaar overgebracht op het team, de rest van de collega’s én op de klant, zodat iedereen weer met een goed gevoel de winkel weer uit loopt

Klaar voor de start? Operatie!

Lijkt deze baan je wel wat? Check de vacatures voor Manager Operatie en solliciteer bij een winkel bij jou in de buurt!

Manager worden van een andere afdeling? Bekijk alles over de Manager Vers en de Manager Service.

Solliciteer nu

Je solliciteert via de website van Dutch Webshark