Wesley

Winkel

“Het lijkt alsof je steeds hetzelfde doet, maar iedere dag is anders”

“Ik werk nu twee jaar bij Albert Heijn, daarvoor werkte ik drie jaar bij een andere supermarkt. Na drie tijdelijke contracten zou ik een vast contract moeten krijgen maar daar doen ze daar niet aan. Dus ik begon hier als parttime Medewerker Vulploeg, eerst voor drie uur per dag. Maar sinds ik klaar ben met mijn studie Sport en Bewegen werk ik dagelijks van half zeven tot half vier. Maar het is tijdelijk. Ik doe een cursus sportmassage en wil straks Fysiotherapie gaan studeren.”

Splitsen, vakkenvullen en spiegelen

“Als je begint, krijg je duidelijke instructies en loopt er ook iemand met je mee. Je krijgt er snel handigheid in. Dat moet ook want je hebt een bepaalde tijd om een schap te vullen. Bij het vullen hoort ook het zogenaamde ‘spiegelen’. Dat is het naar voren trekken van de artikelen zodat je een mooi gevuld pad achterlaat. Nu ik langer werk en ’s ochtends begin, is mijn eerste taak het helpen lossen van de vrachtwagens. In de ochtend komen zuivel en diepvries binnen, dat zijn zo’n 20 rolcontainers. Dat doen we met z’n tweeën. De een gaat de artikelen overladen op andere karren, zodat de artikelen van één pad op één kar komen te staan. Splitsen heet dat. De ander pakt zo’n kar en gaat de vakken vullen. ’s Middags komen de houdbare artikelen en dan doen we hetzelfde.”

Klanten waarderen je hulp

“In deze functie heb je ook een rol naar de klanten toe. Hier komen veel studenten. Die hebben soms ook vragen over hoe je iets klaarmaakt dat ze in de Allerhande hebben gezien. Met de meeste vragen kan ik ze goed helpen omdat ik koken van huis uit heb meegekregen. Omdat dit een kleine winkel is, zijn onze schappen hoog. Regelmatig kan ik klanten helpen door iets aan te geven. Dat wordt gewaardeerd. Nu ik langer werk, leer ik de vaste klanten kennen en dat is leuk.”

Goede organisatie en goede sfeer

“Albert Heijn is een heel goed georganiseerde supermarkt. Ik vind dat het er hier professioneler aan toe gaat dan waar ik eerder werkte. Dat maakt het werken prettig. Je weet wat van je wordt verwacht. Misschien lijkt het voor een buitenstaander saai wat ik doe, maar de klanten en de verschillende acties maken dat geen dag hetzelfde is. Daarbij is het salaris goed en kun je met je diensten schuiven als dat nodig is. We hebben daarvoor een groepsapp aangemaakt en dat werkt prima. Je vraagt of iemand je dienst wil overnemen en als die er is, bel je de Teamleider of je mag ruilen. Dat het zo makkelijk werkt, zegt zeker iets over de onderlinge sfeer. Die is gewoon heel goed. Iedereen helpt elkaar.”