Sander

Winkel

“Een glimlach van de klant maakt mijn dag”

“Ik begon op mijn veertiende bij Albert Heijn, als zaterdagmedewerker van 7 tot 12. Op mijn zestiende was ik klaar met de middelbare school en wilde ik een opleiding tot beveiliger volgen, maar dat kon pas als ik achttien was. Dus ik ging meer uren bij Albert Heijn werken en vond het zo leuk – en was ook verwend door de prima verdiensten! – dat ik bleef. Van Medewerker Vulploeg werd ik Allround Medewerker en nu ben ik een Senior Medewerker Verkoop. Ik volgde ook een cursus waardoor ik op de grill- en steakafdeling mag werken. Maar ik ga hier vertellen wat ik als Medewerker Vulploeg doe.”

Een eigen deel van de winkel

“Mijn werk begint bij aankomst van de vrachtwagen: om 9 uur. We halen alle rolcontainers binnen en dan splitsen we alle producten per winkelonderdeel. Om 11 uur beginnen we met vullen. Iedere vulploegmedewerker heeft zijn eigen deel van de winkel zodat je daar al snel alles van weet. Je moet gemiddeld 50 dozen per uur leegmaken. Dat is pittig, ook omdat je daarnaast de producten in het vak eromheen even naar voren trekt. Dat betekent dat je in een uur 150 producten hebt aangeraakt. Maar als je dan klaar bent, staan alle vakken netjes vol. Het geeft mij een goed gevoel als ik zie dat mijn pad er mooi strak bij staat.

Afwisseling en vooruitgang

“Het klinkt misschien raar voor een buitenstaander, maar ik vind dit werk heel afwisselend. Want er gebeuren altijd onverwachte dingen waar je snel en goed op moet inspelen. Vragen van de klanten, vragen van collega’s en andere ad-hoc probleempjes. Je merkt dat je daar steeds beter en sneller in wordt. En dat merken je collega’s ook.”

Een lachende klant

“Ik vind vooral het klantencontact leuk. Als een klant vraagt waar iets staat, kun je denken: pfoe, ikben al zo druk. Maar door even mee te lopen en het misschien ook voor de klant te pakken, krijg je weer zoveel waardering dat jouw dag ook leuker wordt. Als het mij lukt om een glimlach op een gezicht te toveren, dan is mijn dag goed.”