Miguella

Winkel

“Hallo, bent u daar weer?”

“Ik werk nu een jaar als caissière bij Albert Heijn en het bevalt me heel goed. Eerder werkte ik bij een fastfoodketen en een schoenenwinkel, maar ik vind dit het leukst. Vriendinnen die hier al werkt en raadden me aan ook hier te komen. Dat was een goede tip.”

Een goede plek voor een mensenmens

“Ik ben een mensenmens dus voor mij is dit een goede plek omdat je voortdurend met klanten
contact hebt. ‘Hallo bent u daar weer? Alles goed?’ Dat vind ik leuk. Zeker als het regent en somber is, probeer ik een lach op het gezicht te toveren.”

Vaste klant

“Er komt hier altijd een meneer die aan zijn rechterkant is verlamd na een hartinfarct. Dat heeft hij me verteld. Hij komt altijd naar mijn kassa en maakt een praatje waarbij hij ook geïnteresseerd is in mij. Het grappige is dat ik alles van hem weet, behalve hoe hij heet. Mijn naam weet hij natuurlijk wel, van mijn naambordje.”

Even wennen aan de codes

“In het begin was snel werken wel een uitdaging. Het scannen is makkelijk, maar voor bijvoorbeeld groenten en fruit moet je codes intoetsen. Als je die nog niet uit je hoofd weet, moet je ze opzoeken. Dat kost tijd en je bent je heel erg bewust van je tempo. Als mensen uit jouw rij naar een andere kassa gaan, weet je dat je niet snel genoeg bent. Maar dat overkomt je alleen in je eerste dagen.”

Goed salaris

“Over de betaling ben ik heel tevreden. Zeker als ik dat vergelijk met eerdere baantjes en met wat ik daarvoor moest doen, de werksfeer en de stress. Dan is dit absoluut het beste.”